Peter hälsar: Är det SATC som skapar mode, eller skapar vi SATC?

FRÄCKT OCH VÅGAT

 
Vågat och fräckt eller lite ”cheeky” som man också kan säga. Cheeky May skor är allt detta. Kan inte riktigt släppa tankarna kring detta.
 

Det är väl så att detta tilltalar många av oss, att kunna vara lite vågad och fräck i vårt klädval men kanske inte vågar löpa linan ut. En hel del människor vågar ju trots allt och jag tror dessa fångar mångas uppmärksamhet, med kommentarer som jösses va fult, eller gud va snyggt. Det är nog så att de flesta tänker på helgen och ,”va ska jag ta på mig”,  om det vankas krogbesök eller andra former av festligheter. Har ni tänkt på vad festligt det skulle kunna vara om fler tänkte på alla dagar som en liten helg, då tänker jag förstås på det som finns utanför västen och inte innanför.
 

Tänker lite på Sex and the City och andra långkörare på tv. Skapar dagens tv serier som t ex Sex and the City dagens mode eller är det tvärt om? Ser vi några slags förebilder i dessa och kopierar klädval och modeinfluenser.? Trots allt finns det ju designers bakom allt. Vad tror Ni?


 

Medvetenheten om vad man tar på sig idag verkar ju vara stor, men ibland undrar man ju, kanske det är just det som är så bra idag, alla kan ha sin egen stil, och bra är väl det. Tänk om alla skulle se likadana ut, hemska tanke.
 
Titta Er omkring gott folk, det finns en hel del designers runt om där du bor som gör fantastiska saker i alla former och material, unga, duktiga och kreativa som just vågar sticka ut och lägger ner sin själ i det de gör.
 

De är sannerligen värda att få just din uppmärksamhet.
 

Ett besök på denna sida lite då och då kanske kan hjälpa just DIG att få lite koll på vad som finns nära dig.


Kommentarer
Postat av: sussie - Mamma till Linnéa

Knappt svar på vadå? haha

Viste inte att du hade en blogg ;)

Men nu har jag ännu en blogg o läsa då :D

2010-08-20 @ 19:28:41
URL: http://mammasussie89.blogg.se/
Postat av: Johanna

HEJ! =)

2010-08-20 @ 19:35:09
URL: http://johannakarnevald.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Klart jag har en blogg, dock drivs den av Buchers Foto (som jag i sin tur driver) :P Så den handlar ju inte om mig som person, utan om mode som bransch :P

2010-08-20 @ 19:35:14
URL: http://fashionofbucher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0