Bröllopspalatset och Cheeky May anlitar Buchers Foto för stor fotografering!

Vår nya gästskribent Peter sammanfattar dagen med Fotograf Jimmy Bucher på uppdrag i Degerfors för Bröllopspalatset och Cheeky May:

Efter lite frukost och det sista packat och lastat så anländer vi till Bröllopspalatset i Degerfors. Vi ska fotografera skor. Jaha tänker jag, skor, vad ska denna dag ha med sig. Vi bär ner allt och riggar utrustningen, ringrostig som jag är känns det lite ovant, men Jimmy förklarar lugnt och tålmodigt. Börjar känna igen miljön, lampor, stativ, kamera.

När jag lyfter blicken och tittar mig omkring så träffas jag av denna underbara atmosfär som råder. Allt omkring andas bröllop, fest och flärd.  Klänningar, smycken, aseccoarer och förstås skor. Det första intrycket av dessa skor som ska fotograferas är minst sagt ,WOW. Jag tror att nästan ingen som besöker detta ställe undgår att känna sig lite ”lyxig”. Jag kan varmt rekommendera ett besök, där finns något för alla smaker och storlekar.

Modellerna dyker upp som skall visa skorna.  Jimmy skrider till verket. Det ena paret efter det andra.



Skorna är mycket snygga. Väldesignade , lite djärva och med starka klara färger.

Jag tänker, denna lilla ort och så mycket kreativitet som strömmar från dessa personer med ideer och tydlig passion för det de gör.

På det lilla bordet och soffan har snart en hel hög med skor och kartonger staplats. Modellerna byter och  designern Anna kommer med nya skor hon vill ha fotade. Jag undrar var hon får all energi från, denna sprudlande, pigga trevliga tjej.

Modellerna gör ett utmärkt jobb, liksom Jimmy som får inta ställningar likt en spindel för att få de bästa bilderna från den låga scenen.



Efter alla dessa vackra skor så är det dags för bröllopsklänningar. Anna visar dessa och står även modell själv.



Vilka underbara kreationer, klassiska i olika nyanser av vitt och även i sköna färger. Vilken kvinna som helst blir en underbar brud i dessa klänningar.




Dagen lider mot sitt slut, men en sak är säker, vi kommer att få se mycket mer av detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0